Bulevardul Mărăști 59, București 011464
+40 757.093.599
consiliere@usamv.ro

Activitati – SAS

AgriCons - AgriTin - CCOC USAMV din Bucuresti

In anul 2018, mai exact din luna Mai 2018 pana in luna Decembrie 2018, am realizat o serie de activități benefice, pentru a educa viitorii ingineri antrepreprenori, dar și pe cei care sunt deja absolvenți și se aflau în faza de lansare a propriei afaceri pe piață.

Astfel, ne-am focusat aceste activități pe grupul tintă : studenți și absolvenți din primii 3 ani de la absolvire de la toate facultățile: Facultatea de Agricultură, Facultatea de Horticultură, Facultatea de Ingineria și Gestiunea Producțiilor Animaliere, Facultatea de Medicină Veterinară, Facultatea de Îmbunătățiri Funciare și Ingineria Mediului, Facultatea de Biotehnologii și  Facultatea de Management, Inginerie Economică în Agricultură și Dezvoltare Rurală.

Activitățile au fost finanțate din fonduri ale Ministerului Educatiei Nationale, Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Superior și  din bugetul USAMV București, pe componenta de dezvoltare instituțională, prin proiectul EUantreprenor derulat din 11.05.2018 până în 29.11.2018, cod CNFIS-FDI-2018-0036, intitulat „Societate antreprenorială studențească – dezvoltare competențe și susținere pentru inginerii antreprenori din USAMV București”, având ca director de proiect pe doamna Sef lucrări dr Eugenia Alecu, membră a SAS-USAMV București.

Total număr participanți: 359 studenți și abslovenți (din ultimii 3 ani de la absolvire) de la toate facultățile din cadrul USAMV București.

Iulie și septembrie 2018: activități de consultanță gratuită la care au participat în total 146 studenți/absolvenți.

Iata rezultatele: 

  1. Promovarea serviciilor de consultanță cu arii de interes pentru viitorii antreprenori și pentru inginerii care au deja afaceri. Activitățile de promovare s-au realizat atât în cadrul Conferinței de deschidere a proiectului EUantreprenor care a avut loc la data de 24.05.2018 cu un număr de 60 de participanți cât și prin intermediul studenților angajați în cadrul proiectului, al reprezentanților organizațiilor studențești din USAMV București, pe site-ul USAMV București, distribuire flyere la toate facultățile din universitate, postare afișe, trimitere mail-uri către absolvenții din primii 3 ani de la absolvire și studenții din toți anii de studiu.
  2. În lunile iulie și septembrie 2018, SAS -USAMV București a derulat activități de consultanță gratuită la care au participat în total 146 de studenți/absolvenți de toate facultățile din universitate. Experții consultanți sunt antreprenori și au fost aleși pe baza experiențelor practice dobândite în companii naționale și internaționale:

–          Consultant Oana Radu (consiliere profesională – coaching), peste 15 ani de experiență în People Management și Resurse Umane atât la nivel național, cât și la nivel internațional (în corporații precum Vodafone, UPC, GE Money, UniCredit Țiriac & UniCredit Global (Milano) și Heineken, ultima poziție ocupată fiind aceea de „Talent & Organizational Development Manager”).

–          Consultant Costea Marcu Dumitra (consultanță în gestiune marketing), Sef.lucr.dr, cadru didactic USAMV București: competențe în Identificarea situaţiilor de criză în funcţionareaorganizaţiei/pieţelor/mediilor concurenţiale, conceperea și implementarea strategiilor decomunicare,analiza şi elaborarea unor strategii de soluţionare/adaptare/schimbare organizaţională.

–          Consultant Arsenie Ioana (consultanță în dezvoltarea societăților), expert in strategii de business, cu expertiză în consultanță financiară, fiscală și de management, cu funcții de conducere într-o companie de top din agribusiness poziții de la CFO la Financial Business Partner la nivel național dar și la nivel de grup în țări precum Turcia, Grecia, Ucraina, Republica Moldova.

  1. A fost redactat un Ghid intitulat DEVIN ANTREPRENOR, scris de Liviana Tane  – Fondator The NEST/The WRITING SCHOOL, jurnalist cu specializări la CNN, strateg comunicare, trainer. Experiența de 15 ani în jurnalism, implicările în proiecte antreprenoriale la nivel national, a ajutat studenții și absolvenții din USAMV Bucureștisă găsească răspunsurile despre antreprenoriat, educație, legislație și exemple reale din domeniile de specialitate studiate în cadrul facultăților din USAMV București.
  2. Cu sprijinul colaboratorilor de la Business Days prezenți la USAMV București pentru  a sprijini studenții și absolvenții în demersurile antreprenoriale s-a realizat o etapă de recrutare în vederea organizării unei conferințe naționale de business cu peste 1000 de antreprenori, având ca temă principală-Antreprenoriatul la nivel național. Business Days este o companie cu cea mai complexă platformă de business și networking din România.
  3. Participarea la o conferință internatională pe teme de marketing, eTravel, comerț offline și online, promovare produse – a avut ca rezultat identificarea unor investitori și antreprenori din diverse domenii cu care se vor încheia parteneriate/colaborări/sponsorizări pentru a susține activitățile întreprinse de  inginerii agronomi si studenții universității ca și antrepernori.
  4. În perioada 1 octombrie 2018 – 23 noiembrie 2018, pentru a dezvolta competențe antreprenoriale studenților și absolventilor de la toate facultatile din  USAMV București, au fost organizate cursuri de Competente Antreprenoriale, în urma cărora 213 studenți și absolvenți din primii 3 ani de la absolvire ai USAMV București au obtinut certificat emis de Autoritatea Natională de Calificări. Fiecare student, în cadrul grupei înscrise, a efectuat timp de 5 zile, un număr de 40 ore de formare profesională. Cele 8 grupe au fost organizate astfel:

Grupa 1: 01.10.2018 – 05.10.2018 (22 persoane).

Grupa 2: 08.10.2018 – 12.10.2018 (28 persoane).

Grupa 3: 15.10.2018 – 19.10.2018 (26 persoane).

Grupa 4: 22.10.2018 –  26.10.2018 (28 persoane).

Grupa 5: 29.10.2018 –  02.11.2018 (28 persoane).

Grupa 6: 05.11.2018 – 09.11.2018 (27 persoane).

Grupa 7: 12.11.2018 –  16.11.2018 (27 persoane).

Grupa 8: 19.11.2018-   23.11.2018 (27 persoane).

  1. Cele 8 grupe care au realizat planuri de afaceri care au fost prezentate în fața unei comisii de specialitate și au paricipat la concursul de atragere finanțări, în urma căruia au fost selectați 53 de finaliști – 25 de echipe. Echipele finaliste au câștigat consiliere pe drepturi de proprietate intelectuală și sprijinul din partea membrilor SAS pentru consiliere în demararea afacerilor gândite de aceștia.
  2. Pregatirea teoretică a fost asigurată pe toata durata cursurilor de către doamna Șoavă Elena, Șef Serviciu în Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, Direcția de Antreprenoriat și Programe pentru IMM București. Experiența profesională de jurist timp de 8 ani, de formator pe competențe antreprenoriale și de Coordonator național pe schema de ajutor minimis Program Start UP Nation România din 2014 pâna în 2017, a adus un real beneficiu în rândul studenților si absolvenților care au realizat planuri de afaceri și au depus ulterior proiecte, pornind de la ideile de afaceri gândite cu colegi de la alte facultăți din USAMV București.
  3. Pregatirea practică a fost asigurată pe toata durata cursurilor de către doamna Sandu Camelia Luciana, Director Executiv la Agenția pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovarea Exportului București.